zondag 1 april 2018

Het is altijd feest met jou .....


Weer aangestoken door het zeer besmettelijke gelliplate virus, maakte ik vandaag voor KiCoStamps deze kaart.
En omdat ik steeds maar denk dat het vandaag de 31e is, staat die datum op mijn kaart, die ik dan ook een dag te laat plaats. Nou ja, de wereld vergaat er niet mee.


De achtergrond heb ik gemaakt met de gelliplate, stencils en alcoholinkt. Wil je weten hoe ik dat heb gedaan, kijk dan even naar deze uitleg met stap voor stap foto's.

Aan de onderkant heb ik met zwart een bloemenborder gestempeld.
De gelliplate print heb ik dubbelzijdig gemaakt, wat betekent dat ik de ene kant heb gebruikt voor de kaart, en de andere kant voor de bloemen.
De tekst (van de nieuwe tekstsheet!) heb ik met zwart op een restje gestempeld, uitgeknipt, de randjes met zwart gesponst en de tekst gemat op zwart.
Daarna heb ik de kaart met zwart gesponst, gemat op zwart en op een bijpassende kleur cardstock.
Tot slot heb ik de bloemen opgeplakt die ik nu iets makkelijker over de rand kan plakken omdat deze al is gesponst en gemat.
De lijm zit niet tot aan de punt van de bloemblaadjes, zodat die niet helemaal plat op de kaart zitten en het er was speelser uitziet.

Fijne paasdagen!

Groetjes van Yvon


Alle stempels zijn van KiCoStamps:
Flora en Fauna 11, plate 99
Flora en Fauna 13, plate 97
Tekstsheet 29, plate 135

Inkt etc.:
Archival, Jet Black
Gelliplate
Alcoholinkt
Stencils
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails